Geen categorie
Leave a comment

Verminder de tekenen van stress in je gezicht

Inspo by Pinterest

Hallo schoonheden🌹

Vroeger werkte ik met een vrouw die een permanente rimpel in haar voorhoofd had, net boven haar ogen. Ze werkte al jaren bij het bedrijf en voelde al heel lang de slopende effecten van workaholism – en dat was te zien. Anders dan de nek, rug en schouders, vestigt spanning zich voornamelijk in het gezicht, wat hoofdpijn, druk op de sinus en een vermoeid gezicht veroorzaakt. De ogen, wenkbrauwen, slapen, wangen en kaaklijn zijn geweldig in het absorberen van woede en irritatie van de dag. Natuurlijk is niets beter om stress te verlichten dan een dag in de spa en een gezichtsmasker compleet met verse plakjes komkommer op de ogen. Maar niet iedereen heeft het geld en acht uur te besteden aan ontspanning. Hier zijn enkele quick-fix-oplossingen die op elke locatie (op kantoor, thuis) en binnen 2 minuten kunnen worden beoefend.

2-MINUTEN ONTSPANNINGSOEFENINGEN VOOR HET GEZICHT

  1. Stop met wat je doet en concentreer je op je ademhaling. Adem drie tot zes diepe, lange ademhalingen in (door de neus, door de mond). Diep ademhalen vertraagt ​​de hartslag en kalmeert het lichaam.
  2. Als je een etherische olie kunt bemachtigen, doe dan een paar druppels in je handpalmen en inhaleer diep terwijl je inademt. Snelle inleiding op aromatherapie: sinaasappel- en lavendel werken herstellend, pepermunt en rozemarijn geven energie en wierook en patchoeli kalmeren.
  3. Concentreer je stap voor stap op het ontspannen van elke gelaatstrek.
  4. De slapen: masseer je slapen met beide wijzervingers in kleine cirkels tegen de klok in.
  5. Wenkbrauwen: pak je wenkbrauwen voorzichtig vast tussen duim en wijsvinger. Begin in het midden en kneed langs de wenkbrauwen totdat je de slapen bereikt.
  6. Ogen: Gebruik je ringvingers en klop zachtjes rondom de oogkassen.
  7. Voorhoofd: gebruik de kussens van je vingers om omhoog te drukken en omhoog te liften, beginnend bij de wenkbrauwlijn en je weg omhoog naar de hoofdhuid te bewegen.
  8. Wangen: druk met je middelste drie vingers onder je jukbeenderen en lift ze gedurende drie seconden op naar je ogen. Adem in terwijl je optilt en adem dan 3-6 seconden uit terwijl je loslaat.
  9. Kaaklijn: Begin in het midden van de kin, gebruik de duimen en middelvingers om de huid voorzichtig van de kin naar de oren te kneden en op te tillen.
  10. Nek: Plaats je rechterhand over je hoofd om het linkeroor te bedekken, strek de nek naar rechts en keer dan achteruit. Gebruik je vingerkussentjes om de basis van je schedel te masseren waar je hoofd je nek ontmoet.
  11. Gezicht: leun achterover en bedek je gezicht een paar ogenblikken met je handen. Dit creëert een donkere cocon van warmte en bedriegt als het ware de hersenen om te ontspannen.
Inspo by Pinterest

NOG EEN PAAR SNELLE TIPS VOOR HET GEZICHT

  1. Drink een mok heet water met wat druppels vers geperst citroensap erin.
  2. Ga wandelen of langzaam joggen om je huid van zuurstof te voorzien zonder jezelf te uit te putten.
  3. Adem. Zoals eerder beschreven, neem zes langzame, diepe ademhalingen door de neus en adem uit door de mond.
  4. Reinig en verzorg je gezicht goed en liefdevol.  
  5. Drink elke dag minstens 2 liter water.
  6. Wees lief. Als je vochtinbrengende crèmes aanbrengt, doe dit voorzichtig en teder. Als je het krachtig in je huid wrijft, ontstaan ​​er vlekken.
  7. Wallen?  Begin in de hoek van je ogen en geef lichtjes druk met je vingers. Neem twee of drie druppels olie op je ringvingers (je ringvinger heeft de zachtste aanraking) zoals amandel of rozenbottel en breng het aan met kloppende bewegingen.
  8. Gezond eten. Vaak wordt de rol van voeding zwaar onderschat bij stress. Door verkeerde voeding te eten kan het nog moeilijker worden voor je om de symptomen van stress het hoofd te bieden. Bij vrouwen is de hunkering voor koolhydraten het sterkst, vooral zoet voedsel; bijna alles wat zoet smaakt bevat koolhydraten. Hoe meer we eten, hoe slechter onze stemming wordt. Wat kun je eten tegen stress

ADEMEN TEGEN STRESS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *