Latest Posts

Laat los en gun jezelf een “Mindful” Kerst

Hallo schoonheden đź’‹

Het is maar al te gemakkelijk om Kerstmis aan je voorbij te laten gaan zonder echt van de magie te genieten en te waarderen. Alles leidt naar die ene speciale dag, en dan is het in een oogwenk verdwenen, verdwenen tot volgend jaar.

Alle stress over winkelen, wel of geen kaarten versturen, koken en wat te dragen voor het kerstfeest. En dan voel je je ziek van de seizoensgebonden verkoudheid en terwijl je probeert om die deadlines aan het einde van het jaar te halen.

In plaats van echt te genieten van Kerstmis, leven we buiten het moment, verloren in het doen van het volgende belangrijke ding om ons voor te bereiden op de grote dag. En dan wordt er nagedacht over wat het nieuwe jaar zal brengen: zal ik meer gaan verdienen, zal mijn baan veilig zijn, zullen de kinderen hun cijfers halen, zal oma het nog een jaar halen!

Hoe ouder we worden, hoe moeilijker het wordt om die kinderlijke magie met Kerstmis opnieuw aan te wakkeren, om van elke stap van het seizoen te genieten.

Maar hey, Kerstmis is voor kinderen, toch?

Fout. Het is ook voor jou, hoe oud je ook bent.

Dus als we door de feestelijke periode gaan, neem dan de tijd om die magie opnieuw op te wekken. Doe een stap achteruit en stap uit die trein die je zo snel door Kerstmis sleept dat je nauwelijks tijd hebt om te gaan zitten, neem de tijd om wel even te gaan zitten en te genieten van dit prachtige seizoen.

Draai elke ochtend kerstliedjes, kus je partner onder de maretak, maak een wandeling, koop iets dat je altijd al wilde hebben en kruip lekker onder een dekentje bij de (digitale) open haard en vergeet je werk.

Door kleine, eenvoudige, kerstachtige dingen te doen, creëer je een sneeuwbaleffect dat snel snelheid verzamelt en je goed onderdompelt in de magie van Kerstmis.

Kerstmis is niet alleen 25 december; de dag dat je iedereen laat glimlachen en ervoor zorgt dat alles soepel verloopt. Het zou een maand waard moeten zijn om de geest thuis te brengen van alle stress, ups en downs van het jaar, angsten, onzekerheden en probleempjes.

Haal diep adem en geniet met volle teugen van Kerstmis. En weet dit: alles zal een natuurlijke manier hebben om zichzelf in het nieuwe jaar uit te werken, ongeacht hoeveel je zorgen je er over maakt.

Dus laat het allemaal gaan, wees in het moment en ik wens je een vrolijke “Mindful” kerst

Nathelie x

Photo credits: Inspo via Pinterest

Als de stress van de feestdagen toeslaat, masseer jezelf dan

Hallo schoonheden🌹

Het zit al weken in ons achterhoofd, het opbouwen naar de feestdagen, een tol op onze portefeuilles en onze gemoedstoestanden. De feestdagen, hoe geweldig ze ook zijn, kunnen een enorme bron van stress zijn. Hoe ga je om met de sociale verplichtingen die vereisen dat je je gezicht laat zien, cadeautjes kopen, diverse familieleden om te bezoeken, niet te vergeten de dagelijkse werkstress en je drukke prive leven ? Ons hoofd doet pijn als we er alleen maar aan denken! Wat we nodig hebben is een goede massage. Maar wie heeft daar nu tijd voor? Nou, als je twee werkende handen hebt, doe je het zelf! Hoewel professionele massages nooit een slechte zaak zijn, kan je het nu even zelf doen. Je eigen genezende handen zijn alles wat je nodig hebt om angst / stress gevoelens en energieniveaus in balans te brengen. Vandaag leer ik jullie vier zelf herstellende bewegingen die we kunnen gebruiken bij de kassa, terwijl we vastzitten in het verkeer of in de badkamer in het huis van je schoonouders.

HOOFD EN HOOFDHUID

De meest duidelijke tekenen van feestdagen-gerelateerde spanning komen in de vorm van hoofdpijn en vermoeidheid … en het is niet alleen te wijten aan drank op kantoor. Dit komt omdat de hoofdhuid aanspant “waardoor de zuurstofstroom wordt tegengewerkt.” Dat maakt je op zijn beurt moe en een totale chagrijn. Dus wil ik voorstellen dat je tijdens je volgende lunchpauze een hoofd- en hoofdhuid massage probeert om de bloeddruk te verlagen en je geest tot rust te brengen. Denk na over hoe geweldig het voelt als je bij de kapper bent terwijl ze je haar wassen en je hoofdhuid masseren. Het is nooit lang genoeg, toch? Omdat het GE-WEL-DIG voelt.

HOE:
Plaats je handpalmen op je slapen en laat tegelijkertijd je vingers op je hoofd rusten. Masseer vervolgens langzaam een ​​paar keer met de klok mee en vervolgens tegen de klok in langzaam in, terwijl je tegelijkertijd de vingertoppen gebruikt om de hoofdhuid met voldoende druk te masseren en los te maken. om de huid over het onderliggende bot te bewegen. Ga verder, bedek je hele hoofd. Wees niet bang om wat druk te zetten, houd je hand in een harkpositie, maar vermijd dat het je een nagel kost. Pak voorzichtig handenvol haar en trek er een beetje aan, alsof je de stress uit je hoofd trekt. Houd het haar een paar seconden vast en laat het los. Herhaal deze beweging over de hoofdhuid, afhankelijk van je tijd.


Inspo by Pinterest

NEK

Zoveel van ons houden ernstige spanning vast in onze nek. En na een middagje cadeautjes inpakken, kan de nek echt beginnen te klinken als bubbeltjesplastic. Wat het nodig heeft, is wat liefdevolle aandacht, van jou naar jou, en regelmatig masseren gedurende de dag zal wat aardig bloed naar de hersenen laten stromen.

HOE:
Leg je hoofd achterover … dit zal je nek ontlasten van het gewicht wat het draagt – omdat het gemiddelde hoofd tussen de vijf en 10 kilo weegt, wat veel is voor de nek om te ondersteunen- wat het gemakkelijker maakt om te kneden Plaats je vingertoppen verticaal aan de basis van je schedel en druk stevig in de spieren langs elke kant van je cervicale wervelkolom, ook wel de bovenste wervelkolom. Laat je vingers langzaam langs je nek zakken terwijl je heen en weer wrijft. , die alle gebieden tussen de basis van je schedel en de bovenkant van je schouders bedekken. Met je linkerhand op je rechterelleboog en rechterhand rustend op de linkerschouder, duw je de rechterelleboog omhoog terwijl je de rechterhand gebruikt om spieren tussen het linkerschouderblad en de wervelkolom te ‘harken’ – je trapezius en rhomboids – en terug in Ă©Ă©n keer over de schouder, sterke beweging. Herhaal dit met de andere kant – rechterhand op de linker elleboog om de linkerhand over de schouder te duwen, om spieren aan de rechterkant te harken. “

OREN

Ik weet niets over jou, maar er zijn altijd dingen om aan te kijken, je zorgen over te maken, te bereiken, te vermijden en te overdenken dan ooit tevoren. Is het een wonder dat we een beetje mistig, verward of … gedesoriënteerd raken wanneer de feestdagen stress toeneemt? Krijg je focus terug, met een gerichte oormassage. Deze techniek is snel en gemakkelijk te doen en kalmeert onmiddellijk.

Hoe:
Knijp en trek je oren met duim en wijsvinger, zo stevig mogelijk zonder pijn -” strijk ” de vouwen van de oren uit met jouw vingertoppen. Vouw uw oren naar voren en houd enkele seconden vast, laat dan los. Plaats vervolgens een palm over elk oor, en gebruik je handen om je oren in een cirkelvormige beweging op en neer te bewegen, waardoor de opwaartse beweging wordt verlicht. Deze cupping-beweging zou als de oceaan moeten klinken en is zeer ontspannend. Neem je wijsvinger en middelvinger, open ze als een grote V en ga langs beide kanten van je oren. Ga langzaam maar stevig een paar keer op en neer. “

GEZICHT & KAAK

Je denkt misschien dat je het onder controle hebt, maar je gebalde kaak en knarsende tanden suggereren anders. Geef je gezicht de kans om te ontspannen, wil je? Dit kan hoofdpijn en vermoeidheid veroorzaken.

Hoe:
Plaats je vingertoppen boven aan je kaak en ‘hark’ stevig naar beneden herhaal dit vijf keer. Neem vervolgens de knokkels en beweeg ze in een rondje , langzaam naar beneden. Herhaal vijf keer. Doe beide kanten. Neem nu je wijsvinger en middelvinger stevig samen en cirkel vijf keer tegelijkertijd rond elke tempel.
Neem vervolgens de wijsvinger en duim en knijp de wenkbrauwen van het binnen naar buiten. Herhaal vijf keer. Neem alle vingertoppen en hark het voorhoofd vijf keer van noord naar zuid. Doe daarna vijf keer hetzelfde vanuit het midden.


Hieronder een uitgebreide zelf massage filmpje voor de oren, kaak en hoofd. Voor als je iets meer tijd hebt


Nathelie X

MIJN TOP 10 TIPS OM JE Zuivere huid terug te krijgen

Hallo schoonheden!🥑
Door al mijn beproevingen en fouten waren deze 10 tips de goedmaker voor mijn huid. In willekeurige volgorde hier zijn ze:

1. Geef zuivel op. Wat me als eerste opviel aan het opgeven van zuivel was dat de pijnlijke kinpuistjes en de puisten op mijn wangen verdwenen en zodra ik weer zuivel gebruikte , kwamen ze terug. Ik wist uit het “eliminatiedieet” dat dit een trigger voor mezelf was en een veel voorkomende trigger is. Zoals voor alles geldt, ieder van ons is uniek en je zou verschillende triggers kunnen hebben, maar ik raad je ten zeerste aan om dit eens te proberen.

2. Neem ​​probiotica. Je darmen gelukkig houden speelt een integraal onderdeel van de gezondheid van je huid, vooral als het gaat om acne. Zoek het belang van het microbioom op en je zult versteld staan. Maar wees voorzichtig, dit onderwerp kan je wel even bezighouden!

3. Breng je hormonen in balans. Op basisniveau, wanneer onze hormonen niet optimaal in balans zijn, kunnen ontstekingen chronisch worden, wat de immuunfunctie onderdrukt en leidt tot ziekte en vroegtijdige veroudering.

Credits dr. Lam

4. Minder stress. Er zijn veel verschillende manieren om stress te verminderen en welke methode je kiest, hangt af van wat je graag doet met jouw vrije tijd en waardoor je je ontspannen voelt. Je kunt van alles proberen, van yoga en meditatie tot sporten of een bad nemen. Maak een lijst van alles wat je kunt doen om je stressniveau te verminderen en probeer die lijst te realiseren. (volgende week schrijf ik over hoe om te gaan met feestdagenstress!)

Inspo by Pinterest

5. Volg een goede huidverzorgingsroutine voor jouw huidtype. Ieder van ons heeft een uniek huidtype, wat werkt voor je beste vriendin, hoeft niet noodzakelijkerwijs voor jou te werken. Zorg ervoor dat je je routine aanpast aan de seizoensverandering en dat je producten koopt voor jouw huidtype.

6. Reinig je gezicht op de juiste en een effectieve manier. Als je jouw make-up niet correct verwijdert, ontstaan ​​er verstopte poriën en mee-eters. Ik was de koningin van de mee-eters en totdat ik dagelijks een goed reinigingsmiddel begon te gebruiken en routine begon te volgen, heb ik van alles geprobeerd van uitdrogen met tandpasta tot insmeren met citroensap….ja echt! :-S

Inspo by Pinterest

7. Drink veel water. Water is een perfecte vervanging voor jouw dure anti-verouderingsbehandelingen. Het houdt de huid goed gehydrateerd en schitterend, waardoor de teint wordt verbeterd. Voor een zachte en soepele huid is het drinken van voldoende water belangrijker dan het aanbrengen van actuele crèmes … dus schoonheden, drink op!

8. Niet teveel exfoliëren. Wanneer je te veel exfolieert en huidlagen onthult die nog niet helemaal klaar zijn om te worden blootgesteld, is jouw huid kwetsbaar voor roodheid, ontsteking en mogelijk zelfs tot een overgevoelige huid. Ja, niet leuk.

9. Krijg je schoonheidsslaapje. Van nachten met maar 4 a 5 uur slaap, voor zeker vier dagen per week was mijn slaapschema een puinhoop en mijn huid vertoonde tekenen dat het pissig was! Ik wil niet eens weten hoe mijn huid eruit zou zien als dat nog steeds het geval was, maar van wat ik heb geleerd kan het maken van je juiste zzz’s het verschil maken.

10. Wees lief voor je huid. Masseer liefdevol je gezicht, raak je huid bewust aan. Verwen jezelf met een gezicht massage. Vertel je huid dat je er elke dag van houdt. Zeg het met mij: “Ik word elke dag mooier en stralender.” Onderschat de kracht van de geest en aanrakingen niet.

inspo by pinterest

Welke zoektocht je ook doet, ik hoop dat je deze tips nuttig vindt, omdat ze cruciaal zijn geweest om mijn stralende huid terug te krijgen.


Laat het me in de reacties hieronder weten of misschien wil je een van je geheime huidverzorgingstips delen met de MNDFL Moment Community … we zitten hier allemaal samen in! #MNDFLMoment

Nathelie x