Geen categorie

Als de stress van de feestdagen toeslaat, masseer jezelf dan

Hallo schoonheden🌹

Het zit al weken in ons achterhoofd, het opbouwen naar de feestdagen, een tol op onze portefeuilles en onze gemoedstoestanden. De feestdagen, hoe geweldig ze ook zijn, kunnen een enorme bron van stress zijn. Hoe ga je om met de sociale verplichtingen die vereisen dat je je gezicht laat zien, cadeautjes kopen, diverse familieleden om te bezoeken, niet te vergeten de dagelijkse werkstress en je drukke prive leven ? Ons hoofd doet pijn als we er alleen maar aan denken! Wat we nodig hebben is een goede massage. Maar wie heeft daar nu tijd voor? Nou, als je twee werkende handen hebt, doe je het zelf! Hoewel professionele massages nooit een slechte zaak zijn, kan je het nu even zelf doen. Je eigen genezende handen zijn alles wat je nodig hebt om angst / stress gevoelens en energieniveaus in balans te brengen. Vandaag leer ik jullie vier zelf herstellende bewegingen die we kunnen gebruiken bij de kassa, terwijl we vastzitten in het verkeer of in de badkamer in het huis van je schoonouders.

HOOFD EN HOOFDHUID

De meest duidelijke tekenen van feestdagen-gerelateerde spanning komen in de vorm van hoofdpijn en vermoeidheid … en het is niet alleen te wijten aan drank op kantoor. Dit komt omdat de hoofdhuid aanspant “waardoor de zuurstofstroom wordt tegengewerkt.” Dat maakt je op zijn beurt moe en een totale chagrijn. Dus wil ik voorstellen dat je tijdens je volgende lunchpauze een hoofd- en hoofdhuid massage probeert om de bloeddruk te verlagen en je geest tot rust te brengen. Denk na over hoe geweldig het voelt als je bij de kapper bent terwijl ze je haar wassen en je hoofdhuid masseren. Het is nooit lang genoeg, toch? Omdat het GE-WEL-DIG voelt.

HOE:
Plaats je handpalmen op je slapen en laat tegelijkertijd je vingers op je hoofd rusten. Masseer vervolgens langzaam een ​​paar keer met de klok mee en vervolgens tegen de klok in langzaam in, terwijl je tegelijkertijd de vingertoppen gebruikt om de hoofdhuid met voldoende druk te masseren en los te maken. om de huid over het onderliggende bot te bewegen. Ga verder, bedek je hele hoofd. Wees niet bang om wat druk te zetten, houd je hand in een harkpositie, maar vermijd dat het je een nagel kost. Pak voorzichtig handenvol haar en trek er een beetje aan, alsof je de stress uit je hoofd trekt. Houd het haar een paar seconden vast en laat het los. Herhaal deze beweging over de hoofdhuid, afhankelijk van je tijd.


Inspo by Pinterest

NEK

Zoveel van ons houden ernstige spanning vast in onze nek. En na een middagje cadeautjes inpakken, kan de nek echt beginnen te klinken als bubbeltjesplastic. Wat het nodig heeft, is wat liefdevolle aandacht, van jou naar jou, en regelmatig masseren gedurende de dag zal wat aardig bloed naar de hersenen laten stromen.

HOE:
Leg je hoofd achterover … dit zal je nek ontlasten van het gewicht wat het draagt – omdat het gemiddelde hoofd tussen de vijf en 10 kilo weegt, wat veel is voor de nek om te ondersteunen- wat het gemakkelijker maakt om te kneden Plaats je vingertoppen verticaal aan de basis van je schedel en druk stevig in de spieren langs elke kant van je cervicale wervelkolom, ook wel de bovenste wervelkolom. Laat je vingers langzaam langs je nek zakken terwijl je heen en weer wrijft. , die alle gebieden tussen de basis van je schedel en de bovenkant van je schouders bedekken. Met je linkerhand op je rechterelleboog en rechterhand rustend op de linkerschouder, duw je de rechterelleboog omhoog terwijl je de rechterhand gebruikt om spieren tussen het linkerschouderblad en de wervelkolom te ‘harken’ – je trapezius en rhomboids – en terug in één keer over de schouder, sterke beweging. Herhaal dit met de andere kant – rechterhand op de linker elleboog om de linkerhand over de schouder te duwen, om spieren aan de rechterkant te harken. “

OREN

Ik weet niets over jou, maar er zijn altijd dingen om aan te kijken, je zorgen over te maken, te bereiken, te vermijden en te overdenken dan ooit tevoren. Is het een wonder dat we een beetje mistig, verward of … gedesoriënteerd raken wanneer de feestdagen stress toeneemt? Krijg je focus terug, met een gerichte oormassage. Deze techniek is snel en gemakkelijk te doen en kalmeert onmiddellijk.

Hoe:
Knijp en trek je oren met duim en wijsvinger, zo stevig mogelijk zonder pijn -” strijk ” de vouwen van de oren uit met jouw vingertoppen. Vouw uw oren naar voren en houd enkele seconden vast, laat dan los. Plaats vervolgens een palm over elk oor, en gebruik je handen om je oren in een cirkelvormige beweging op en neer te bewegen, waardoor de opwaartse beweging wordt verlicht. Deze cupping-beweging zou als de oceaan moeten klinken en is zeer ontspannend. Neem je wijsvinger en middelvinger, open ze als een grote V en ga langs beide kanten van je oren. Ga langzaam maar stevig een paar keer op en neer. “

GEZICHT & KAAK

Je denkt misschien dat je het onder controle hebt, maar je gebalde kaak en knarsende tanden suggereren anders. Geef je gezicht de kans om te ontspannen, wil je? Dit kan hoofdpijn en vermoeidheid veroorzaken.

Hoe:
Plaats je vingertoppen boven aan je kaak en ‘hark’ stevig naar beneden herhaal dit vijf keer. Neem vervolgens de knokkels en beweeg ze in een rondje , langzaam naar beneden. Herhaal vijf keer. Doe beide kanten. Neem nu je wijsvinger en middelvinger stevig samen en cirkel vijf keer tegelijkertijd rond elke tempel.
Neem vervolgens de wijsvinger en duim en knijp de wenkbrauwen van het binnen naar buiten. Herhaal vijf keer. Neem alle vingertoppen en hark het voorhoofd vijf keer van noord naar zuid. Doe daarna vijf keer hetzelfde vanuit het midden.


Hieronder een uitgebreide zelf massage filmpje voor de oren, kaak en hoofd. Voor als je iets meer tijd hebt


Nathelie X