Uncategorized

Hoe je je zelfvertrouwen opnieuw kunt opbouwen als je een slechte huid hebt

Hallo schoonheden💋

Oh, ik ken het gevoel maar al te goed! Je bent van een sociale vlinder met een stralende,  (bijna) zuivere huid veranderd naar een depressieve, neerslachtige kluizenaar. Make-up opdoen doet pijn. Het is zoveel moeite en je voelt je nog steeds niet zelfverzekerd met een heel gezicht met ‘oorlogsverf’. Je voelt je hulpeloos en hebt geen idee wat je moet doen.

Het is niet zo lang geleden dat ik mijn linkerarm zou hebben gegeven om te genezen van acne. Ik wilde het huis niet verlaten om boodschappen te doen, laat staan ​​naar buiten te gaan en de wereld in een sociale omgeving onder ogen te zien. Dus hoe ga je om met de sociale anxiety die je dagelijks voelt?

Stop de negatieve cyclus

We kijken constant in de spiegel en denken aan hoe lelijk we zijn, of we schamen ons voor onze huid, vergelijken onszelf stiekem toch met dames van (sociale) media . Hoe kan dat een positieve emotie of gevoel bevorderen?
Geloof het of niet, de tijden waarin je het minst blij bent met jezelf, zijn de beste tijden om het om te zetten naar positief denken.

Klinken deze gedachten bekend in de oren?

Ik kan dat niet doen / daarheen gaan omdat mijn huid te slecht is
ik ben niet goed genoeg
Andere mensen zijn aantrekkelijker of succesvoller dan ik
Ik doe dingen niet zo goed als andere mensen
Ik heb geen tijd om voor mezelf te zorgen / rusten
Ik kan dit niet betalen

Een deel van de reden waarom we zo somber over onszelf zijn, is omdat we onszelf geen liefde hebben getoond. Naarmate we meer tijd aan onszelf gaan besteden, wordt het vertrouwen geleidelijk weer opgebouwd.

Herstel je zelfvertrouwen met dagelijkse positieve affirmaties.

Affirmaties zijn positieve uitspraken die je dagelijks tegen jezelf zegt. Ze kunnen het beste voor een spiegel worden gedaan, zodat je in jouw eigen ogen kunt kijken. Klinkt een beetje vreemd he? De waarheid is dat dit een van de meest effectieve manieren is om een ​​positief lichaamsbeeld op te bouwen. Jezelf vertellen dat je genoeg bent, van je houdt en je bent mooi zoals je bent.

Het is moeilijk om jezelf leuk te vinden als je in de spiegel kijkt en je gewoon wilt huilen. Ik snap het helemaal. Maar neerslachtig worden over onszelf zal de situatie niet verbeteren.

Het beste wat je kunt doen is je zelfvertrouwen opnieuw opbouwen. De beste resultaten komen van dagelijkse positieve affirmaties. Het is heel eenvoudig om te doen en iedereen kan het vrijwel overal doen!

Begin met enkele zeer eenvoudige affirmaties zoals:

Ik hou van mezelf en ik ben goed genoeg.
Ik vertrouw op het levensproces, ik ben veilig.
Ik ben blij met mijn uiterlijk.

Herhaal deze uitspraken telkens 10-20 minuten voor een spiegel. Als je dit elke dag gedurende 30 dagen herhaalt, zul je grote veranderingen in je leven gaan zien en voelen. Je zult een verandering in je zelfvertrouwen opmerken; plotseling zul je merken dat je je weer goed begint te voelen over jezelf. Klik hier voor begeleide affirmaties.

Het is zo belangrijk om door te gaan met je affirmaties, zelfs nadat je resultaten begint te zien, want zelfliefde is iets dat we elke dag moeten blijven doen totdat het echt een gewoonte wordt en onze manier van denken voor altijd ten goede verandert.

Zet jezelf op de eerste plaats

Zo waar! Dit is een genezingsproces en om anderen te helpen, moet je eerst jezelf helpen. Ik ben een groot voorstander van aardig zijn voor anderen en helpen wanneer je maar kunt, ik ken ook mijn grenzen en hoe ik het best voor mezelf kan zorgen. Dit is iets dat je moet leren om je lichaam te genezen en je zelfvertrouwen te herwinnen.

Nee zeggen tegen dingen waarvan je niet het gevoel hebt dat je kunt binden of wat niet goed voelt, is helemaal oké.

Geef jezelf de ruimte voor een routine die je toelaat om je maaltijden goed (voor) te bereiden, school- of werkverplichtingen te voltooien, tijd met je familie door te brengen en vrienden op sociale basis te zien.

Er moet ook minstens een uur van elke dag speciaal voor jou zijn. Dat kan alles zijn van wandelen, dagelijkse affirmaties, een lekker kopje thee drinken en ontspannen, meditatie of yoga. Het is aan jou.

Wat wil je vandaag voor jezelf doen? Koester die tijd en geef je lichaam de tijd om te ontspannen na de alledaagse stress.

Hoe lang duurt het voordat ik verbetering zie?

Iedereen is anders en ervaart genezing in verschillende tijdsduur. Het belangrijkste om te onthouden is geduld hebben met jezelf en je lichaam. Het beste wat je kunt doen is niet boos worden op jezelf als je veranderingen niet meteen opmerkt, ze ZULLEN komen.

Het zal niet lang duren voordat je lichaam sterker wordt en je denkpatronen positiever worden. Je realiseert je dat een heldere huid ontstaat als je van jezelf houdt. Je lichaam voeden met gezond voedsel, je lichaam hydrateren met veel schoon water en positieve levensstijl keuzes maken die respect aan jezelf tonen.

Maak vandaag wat tijd vrij om een ​​wekelijks plan voor jezelf te schrijven over voeding, levensstijl en lichaamsbeweging. Plan dagelijks een vaste tijd voor affirmaties en doe dit gedurende minimaal 30 dagen.  Deel je ervaringen met mij in de reacties hieronder, ik hoor zo graag van je!

Nathelie x

Photo credits: Pinterest

Filed under: Uncategorized